Fałszywy syn wyłudził 14 300 zł od 72 latki przez komunikator
Podszyli się pod syna
Do hajnowskich policjantów zgłosiła się 72 letnia kobieta, która poinformowała, że padła ofiarą oszusta. Najpierw otrzymała SMS z informacją, że jej syn ma nowy numer telefonu i prosi o kontakt przez komunikator. W dalszej rozmowie rzekomy syn napisał, że jego aplikacja bankowa jest zablokowana z powodów bezpieczeństwa na 48 godzin i że pilnie musi opłacić rachunek.
Oszust poprosił o przelew na wskazane konto i obiecał zwrot po odblokowaniu aplikacji. Kobieta zlikwidowała lokatę i przelała blisko 5 000 zł. Po chwili otrzymała kolejną prośbę o opłacenie dwóch rachunków i wykonała następne przelewy. Następnie dostała SMS z banku o zablokowaniu konta z powodu podejrzenia działań przestępczych. Kontakt z prawdziwym synem potwierdził, że nie zmieniał numeru i nie prosił o pieniądze. Pokrzywdzona straciła łącznie blisko 14 300 zł.
Ostrzegamy! Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom. Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy weryfikować tożsamość osób które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy. Nie kierujmy się pośpiechem lecz zdrowym rozsądkiem! - KPP Hajnówka
Jak się chronić
- Weryfikuj tożsamość proszącego przez znany numer telefonu.
- Nie przysyłaj pieniędzy pod presją czasu i emocji.
- Sprawdź informację z bankiem zanim zlecisz nietypowe operacje.
- W razie podejrzeń skontaktuj się z policją i bankiem.
źródło informacji: KPP Hajnówka / policja.pl








